Jak osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google? Prawdopodobnie nie uda się to bez poprawnej analizy słów kluczowych. Dlatego bez względu na to, czy pozycjonowaniem Twojej witryny zajmują się specjaliści, czy może wykonujesz te działania samodzielnie, warto poznać podział słów kluczowych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się między innymi tego, dlaczego niektóre słowa kluczowe składają się wyłącznie z jednego słowa, a inne występują na przykład w formie pytania.
Słowa kluczowe – jak są definiowane?
Słowa kluczowe (ang. keywords) to wyrazy, które użytkownicy internetu wpisują w wyszukiwarce Google. Keywords nazywa się również frazami, kluczowymi frazami i zapytaniami. Internauci z pomocą słów kluczowych szukają interesujących ich produktów, usług lub odpowiedzi na pytania. W związku z tym frazy mogą być powiązane zarówno z chęcią zakupu danych rzeczy, jak i z pragnieniem uzyskania informacji na jakiś temat.
Typy słów kluczowych
Podczas wyboru słów kluczowych, które posłużą do pozycjonowania witryny, warto pamiętać, że istnieje ich kilka rodzajów. W zależności od potrzeb i specyfiki danej strony internetowej i firmy możesz dobrać odpowiedni typ fraz.
Brandowe słowa kluczowe
Słowa brandowe (brand – marka) to frazy, które użytkownicy wpisują w sytuacji, gdy chcą wejść na stronę internetową konkretnej firmy lub szukają produkowanych przez nią artykułów. Przykładowymi słowami kluczowymi tego typu są: buty sportowe Nike, perfumy Douglas czy krem do twarzy Ziaja.
Ogólne frazy kluczowe
Tego rodzaju frazy kluczowe to najczęściej wyłącznie jedno słowo lub dwa wyrazy. Wpisują je użytkownicy internetu, którzy szukają jakiegoś rodzaju produktów lub chcą skorzystać z danych usług. Nie wiedzą jednak jeszcze dokładnie, co chcą wybrać. Przykładami tego typu fraz są: sukienki, meble czy zegarki. Konsument wpisujący ogólne słowa kluczowe jest dopiero na etapie precyzowania swoich potrzeb. Dlatego strony internetowe, które wyświetlają się wysoko w wyszukiwarce Google w związku z danymi frazami, nie zawsze osiągają wysokie zyski. Ponadto pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony z ofertą usług z wykorzystaniem tego typu słów jest bardzo wymagające – niestety ogromna liczba stron również walczy o wysoką pozycję w Google z pomocą tego rodzaju fraz.
Słowa kluczowe long-tail (tzw. długi ogon)
Słowa long-tail, jak podpowiada ich nazwa, to frazy, na które składa się więcej wyrazów niż w przypadku ogólnych zapytań. Mają więc trzy lub więcej wyrazów. Osoby, które wpisują je w wyszukiwarkę, zazwyczaj lepiej określili już swoje oczekiwania. Słowa kluczowe z długim ogonem mają też mniejszą konkurencję. W związku z tym pozycjonowanie się właśnie na nie jest prostsze. Ponadto osoba o bardziej sprecyzowanych potrzebach jest bliższa decyzji o zakupie. Dlatego istnieje większe prawdopodobieństwo, że trafiwszy do danego sklepu online, kupi produkt. Do przykładowych słów kluczowych long-tail należą: wycieczka do Włoch z biurem podróży, damskie piżamy na zimę, biżuteria dla dziewczyny na rocznicę związku.
Lokalne frazy kluczowe
Lokalne słowa kluczowe to frazy, które mieszczą w sobie nazwę konkretnego regionu – miasta, gminy, powiatu lub województwa. Do tego rodzaju zapytań należy na przykład: restauracja wietnamska Wrocław, dentysta Gdańsk lub pozycjonowanie lublin. Jak się można domyślić, użytkownicy wpisują takie słowa kluczowe, szukając usług i produktów w zamieszkiwanej przez siebie części kraju bądź miejscowości. Na taki typ fraz pozycjonują się firmy, które prowadzą stacjonarną działalność – przykładowo stomatolodzy, fryzjerzy, kosmetolodzy, właściciele hotelów i restauracji.
Informacyjne słowa kluczowe
Wymienione wyżej słowa kluczowe są związane z działalnością firm oferujących stacjonarnie lub online swoje produkty bądź usługi. Poza frazami przydatnymi podczas pozycjonowania strony danego biznesu istnieją zapytania informacyjne. Dotyczą one poszukiwania odpowiedzi na nurtujące użytkowników pytania. Do przykładowych fraz tego typu należą: ile minut gotować jajko na twardo, stolica Portugalii, jak się pozbyć karaluchów.
Jeśli interesuje Cię profesjonalne pozycjonowanie witryny w Lublinie, odwiedź stronę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Specjaliści SEO wybiorą frazy kluczowe najbardziej pasujące do Twojej działalności. Dzięki nim Twoja witryna znajdzie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce i zacznie ją odwiedzać coraz więcej osób – również potencjalnych klientów.