Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Jak wygląda pozycjonowanie stron na długi ogon?

Marketing Data publikacji - 31 stycznia 2022 Autor - Redakcja e-forumreklamowe.pl
pozycjonowanie stron


Strony i sklepy internetowe warto pozycjonować nie tylko na najpopularniejsze słowa kluczowe, ale również na tzw. długi ogon. W dużej mierze to właśnie w ten sposób będzie można pozyskać wartościowy ruch. Warto wspomnieć również o tym, że na frazy long tail mogą pozycjonować się osoby, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy w branży SEO.

Czym tak naprawdę jest długi ogon?

Słowa kluczowe z długiego ogona najprościej rzecz mówiąc to frazy, które składają się z większej ilości słów. Mowa tutaj oczywiście o frazach, które bardzo precyzyjnie określają potrzeby poszczególnych użytkowników. Pozycjonowanie na frazy long tail doskonale sprawdzi się przede wszystkim w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych. Dzięki zwiększonej precyzji użytkownicy trafiają na produkty, które w rzeczywistości ich interesują, dlatego też można liczyć na zwiększoną sprzedaż. Pozycjonowanie stron na długi ogon jest doskonałym wyborem dla firm, które chcą znacząco poprawić konwersję na stronie.

Jakie największe korzyści?

Pozycjonowanie stron na długi ogon ma bardzo wiele zalet, dlatego też tak dużo firm decyduje się na tego typu promocję oferowanych produktów i usług. Największym plusem jest oczywiście możliwość pozyskania wartościowego ruchu. Zbyt ogólnikowe słowa kluczowe bardzo często są celem samym w sobie i ciężko dzięki nim sprostać wyznaczonym celom biznesowym. Dzięki długiemu ogonowi można prześcignąć swoich największych konkurentów. Wypozycjonowanie sklepu na trudne słowa kluczowe zajmuje sporo czasu i pracy. Frazy z długiego ogona można wypozycjonować nawet w kilka tygodni, dzięki czemu można liczyć na zwiększony ruch na stronie.

Jak wygląda skuteczne pozycjonowanie na long tail?

W pierwszej kolejności warto zadbać o optymalizację wartościowych treści. Niskiej jakości content na poszczególnych podstronach może niestety obniżyć autorytet strony. Jeżeli istnieje taka możliwość to warto zatrudnić doświadczonego copywritera, który przygotuje odpowiednie treści dla robotów Google i potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest również to, aby przygotować przyjazne linki wewnętrzne i umiejętnie napisać metatagi do pozycjonowanych podstron. Frazy z długiego ogona można wykorzystać także do kanibalizacji słów kluczowych. W pozycjonowaniu ogromną rolę odgrywa również link building. W pierwszej kolejności warto pozyskać mocne linki tematyczne. W wielu branżach warto rozważyć także założenie bloga tematycznego, dzięki któremu można zdobyć wartościowe treści i poprawić linkowanie wewnętrzne. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie wypozycjonować swój sklep powinny skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO.

Redakcja e-forumreklamowe.pl

Dzielimy się wiedzą ze świata biznesu, finansów i marketingu. Pomagamy poznać swoje mocne strony i doradzamy jak rozwijać się w pracy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?